Je prodávat lidské?
Všichni prodáváme. Nejen ti, kteří zvoní u dveří s katalogem v ruce a velkou taškou u nohou. Věci, vědomosti, svoje požadavky. Nabízíme svoje zboží výměnou za peníze, čas a pozornost ostatních. (Daniel Pink)
Kniha je poučná, objevná a laskavá. A vtipná. Přináší konkrétní postupy a návody, jak prezentovat svoje služby, sebe, svoje nápady.
Na knize oceňuji, že neučí jen prodávat, ať už slova nebo věci. Učí nás sounáležitosti, etice a způsobu života podle Stephena R. Coveyho Win–Win, kde není poražených a každý je vítěz.
Knihu můžu snadno představit podle šesti zásad, o kterých se právě v knize dozvíme.
- zásada Jednoslovná prezentace – přináší disciplínu a jasnost myšlenek: Přínosná
- zásada Prezentace otázkou – když položím otázku, jste nuceni reagovat: Myslíte, že byste mi mohli věnovat chvíli času, výměnou za mnoho užitečných informací?
- zásada Prezentace ve verších – rýmy podporují plynulost zpracování: Kdo si přečte Daniela Pinka, tomu se pak dobře spinká.
- zásada Prezentace v předmětovém řádku v emailu – příjemce se rozhodne k přečtení celého e-mailu na základě dojmu o užitku či ze zvědavosti: 6 osvědčených způsobů, jak zlepšit svoje prezentační dovednosti zábavnou a neotřelou formou.
- zásada Twitter – zhuštěná obchodní prezentace, jasnost: Po uplatnění zásad z knihy Daniela Pinka „Prodávat je lidské“ se zlepší vaše prezentační dovednosti, ale i vztahy s lidmi.
- Pixarovská prezentace – dejte tomu příběh podle daných pravidel: Kdysi dávno jsem se narodila. Rostla a rostla a naučila se číst. Každý den jsem přečetla nějakou knihu a sama se chtěla stát spisovatelkou nebo redaktorem. Jednoho dne jsem narazila na nakladatelství Melvil Publishing a jeho motivační knihy. Kvůli tomu jsem strávila spoustu času čtením a utratila spoustu peněz za knihy. Zatím poslední v řadě je kniha Daniela Pinka Prodávat je lidské. Je v ní tolik bezvadných věcí, že jsem se rozhodla (také poučená předcházejícími tituly), udělat si z téhle knihy čtenářské výpisky, jako za starých časů ve škole a pravidelně si je pročítat a připomínat. Výsledkem bylo, že se snažím psát články, které jsou pro mé milé čtenáře uchopitelné a nehrozí, že by byly TLDR (Too Long, Don‘t Read). Až nakonec jsem si připravila prezentaci sama na sebe a své znalosti a vize. Dostala jsem nové skvělé místo, které jsem si přála. Melvilové, prosím vydávejte takovéhle úžasné knihy dál a dál. Ať nikdy nezazvoní zvonec a pohádky není konec.
Chcete se dozvědět víc? Čtěte:
Prodávat je lidské – Daniel Pink, vydalo nakladatelství Melvil Publishing
Objednávejte na: www.melvil.cz
P.S. Po pravidelné aplikaci zásad z této knihy bude svět lepší.